Utmärkelse
Zumtobel vinner filmpris i Cannes
A safe bet – En säker satsning. RESCLITE PRO-filmen vinner en Golden Dolphin på Cannes Corporate Media & TV Awards 2018
Vill du fortsätta läsa?
Denna artikel är låst och endast tillgänglig för prenumeranter som skapat konto på ljuskultur.se. Som prenumerant kan du läsa samtliga artiklar från det senaste numret på nätet och får tillgång till ett växande arkiv av tidningens rika material. Är du redan prenumerant klicka på Logga in nedan för att logga in eller skapa konto.
Bli prenumerantZumtobels emotionella marknadsföringsfilm producerad för lanseringen av den nya RESCLITE PRO- nödarmaturen ansluter sig till den prestigefyllda listan över vinnare vid den nionde ”Cannes Corporate Media & TV Awards”. Juryn med en celeber lista över producenter, regissörer, forskare, filmspecialister och marknadsexperter, var särskilt imponerad av känslan i filmen: ”Berättelsen berättas på ett visuellt designspråk som – förutom de faktiska produktfördelarna – innehåller en extra nivå för att visa det estetiska tillvägagångssättet för varumärket. Detta visar hur en nödarmatur kan presenteras som ett designobjekt, vilket passar perfekt till den specifika målgruppen.”
Filmen är producerad av Stillrolling PRODUCTIONS från Stuttgart.