Foto: Zumtobel
Utmärkelse

Zumtobel vinner filmpris i Cannes

A safe bet – En säker satsning. RESCLITE PRO-­filmen vinner en Golden Dolphin på Cannes Corporate Media & TV Awards 2018

Vill du fortsätta läsa?

Denna artikel är låst och endast tillgänglig för prenumeranter som skapat konto på ljuskultur.se. Som prenumerant kan du läsa samtliga artiklar från det senaste numret på nätet och får tillgång till ett växande arkiv av tidningens rika material. Är du redan prenumerant klicka på Logga in nedan för att logga in eller skapa konto.

Logga inBli prenumerant

Zumtobels emotionella marknadsföringsfilm producerad för lanseringen av den nya RESCLITE PRO- nödarmaturen ansluter sig till den prestigefyllda listan över vinnare vid den nionde ”Cannes Corporate Media & TV Awards”. Juryn med en celeber lista över producenter, regissörer, forskare, filmspecialister och marknadsexperter, var särskilt imponerad av känslan i filmen: ”Berättelsen berättas på ett visuellt designspråk som – förutom de faktiska produktfördelarna – innehåller en extra nivå för att visa det estetiska tillvägagångssättet för varumärket. Detta visar hur en nödarmatur kan presenteras som ett designobjekt, vilket passar perfekt till den specifika målgruppen.”

Filmen är producerad av Still­rolling P­RODUCTIONS från Stuttgart.

Publicerad den 16 oktober 2018
Ur Ljuskultur Nummer 5, 2018

För att förbättra användarupplevelsen på denna webbplats använder vi cookies. Här kan du läsa mer om användningen av cookies samt hur vi hanterar personuppgifter.

Stäng

Logga in

Glömt lösenordet?

Skapa användare

Om du är prenumerant på Ljuskultur kan du skapa gratis inloggning till ljuskultur.se här