servicekontrakt

Philips Lighting satsar på servicekontrakt

Den snabba utvecklingen och de teknologiska förändringarna innebär nya krav och möjligheter för leverantörerna. Philips Lightings nya nordiska servicechef tror att framtidens belysning köps in som hel­hetslösning, med en fysisk produkt och löpande service.

Philips är i färd med att ta fram nya helhetslösningar för den svenska marknaden, lösningar som innehåller så mycket mer än bara en belysningsprodukt. Den nya nordiska servicechefen, Kim Lyngaae, har stort fokus på fördelarna med cirkulär ekonomi:

– Min långsiktiga målsättning är att vi ska tänka på belysning som en tjänst, och att vi slutar se ljus som bara en ljuskälla som lyser upp möteslokalen. Då kommer vi så småningom får ännu bättre, energieffektiv och miljövänlig belysning till samma pris, säger han.

Målet är att Philips Lightings serviceavdelning under de närmaste åren ska vinna fler stora belysningskontrakt, av samma typ som det man har med Schiphol-flygplatsen i Amsterdam. Att implementera den senaste tekniken till hjälp och förmån för hela näringslivet är Philips Lightings huvudfokus under kommande år.

Publicerat den 29 maj 2017

För att förbättra användarupplevelsen på denna webbplats använder vi cookies. Här kan du läsa mer om användningen av cookies samt hur vi hanterar personuppgifter.

Stäng

Logga in

Glömt lösenordet?

Skapa användare

Om du är prenumerant på Ljuskultur kan du skapa gratis inloggning till ljuskultur.se här